FANDOM

Whiplash
Ivan Vanko (Earth-199999) in Whiplash MK II 003.jpg
Imię i nazwisko

Ivan Vanko

Inne pseudonimy

Boris Turgenov

Rasa

Człowiek

Obywatelstwo

Rosjanin

Data urodzenia

1969

Miejsce urodzenia

ZSRR

Data śmierci

2011

Tożsamość

Powszechnie znana

Moralność

Zła

Stan cywilny

Singiel

Aktor

Mickey Rourke

Status

Nie żyje

Ivan Vanko był rosyjskim fizykiem, synem Antona Vanko. Po śmierci ojca poprzysiągł zemścić się na Tonym Starku za to, że przez  te wszystkie lata jego rodzina żyła w zapomnieniu i biedzie. Wykorzystując technologię reaktora łukowego wynalezioną przez Antona i Howarda Starka, zbudował własny kostium, dzięki któremu miał pokonać Iron Mana. Ostatecznie jednak poniósł porażkę i zginął w starciu ze Starkiem i Rhodesem.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Ivan Vanko urodził się w Rosji jako syn Antona Vanko – fizyka który pomógł Howardowi Starkowi zaprojektować reaktor łukowy. Sam również został fizykiem, lecz skazany za sprzedawanie sowieckiego plutonu do Pakistanu odsiedział 15 lat w kopiejskim więzieniu. Podobnie jak ojciec pałał nienawiścią do rodziny Starków za to, że to oni osiągnąli sukces, a Vanko popadli w niepamięć.

Zemsta na StarkuEdytuj

Po śmierci ojca w 2010 roku, wzorując się na planach Antona i Howarda rozpoczął pracę nad własnym reaktorem łukowym, który zasilił egzoszkielet uzbrojony w elektryczne bicze. Gdy zdobył fałszywy paszport, wyruszył do Monako by używając swojej technologii zaatakować Starka.

Whiplash big.jpg

Atak w Monako

W trakcie wyścigu Formuły 1, przebrany za członka obsługi, wtargnął na tor i przy pomocy biczów zaczął niszczyć nadjeżdżające bolidy, w tym ten prowadzony przez Tony’ego. Gdy Stark wydostał się ze zniszczonego samochodu Vanko wiedząc, że Tony bez zbroi jest bezbronny nie śpieszył się z jego zabiciem. Tę opieszałość wykorzystał Happy, który wjeżdżając na tor najpierw potrącił Whiplasha samochodem przypierając go do ogrodzenia, a następnie dostarczył 

Tony’emu walizkę ze zbroją. Mimo że broń Whiplasha początkowo sprawiła kłopoty Iron Manowi, szybko uporał się z przeciwnikiem i zniszczył jego reaktor.

Po tym incydencie, Vanko został osadzony we francuskim arreszcie, gdzie wkrótce odwiedził go Stark, by dowiedzieć się jak zdobył jego technologię. Ivan zdradził mu swój cel – doprowadzenie Starków do upadku. Na koniec dał Tony’emu do zrozumienia, że wie o jego problemie z palladem, nie kryjąc zadowolenia z tego powodu.

Współpraca z HammeremEdytuj

Niedługo po tym, Justin Hammer zorganizował mu ucieczkę z więznienia. Podesłał Ivanowi bombę oraz więźnia, który zamiast niego miał zginąć w eksplozji tak, aby Vanko został uznany za zmarłego. Następnie z pomocą przekupionych strażników został przetransportowany, by spotkać się ze swoim wyzwolicielem. Vanko zawarł z Hammerem układ. Rosjanin miał zbudować dla niego zbroje podobne do tych Tony’ego Starka w zamian za otrzymanie środków i technologii Hammer Industries. Justin Hammer zaprezentował Ivanowi prototypy swoich kombinezonów, ale Vanko postanowił zmienić je w zdalnie sterowane drony, co nie przypadło biznesmenowi do gustu i jednocześnie potajmnie rozpoczał prace nad konstruowaniem nowej, ulepszonej zbroi Whiplasha.

Gdy poinformował Hammera, że drony nie będą gotowe na czas prezentacji wściekły biznesmen zabrał mu jego rzeczy i przydzielił dwóch ludzi do pilnowania go. Vanko wkrótce zabił obu ochroniarzy i włamując się do sieci Hammera, skontaktował się ze Starkiem informując go o jego szybkim końcu.

Bitwa na Stark ExpoEdytuj

WhiplashArmor-IM2.png

Vanko w swojej ulepszonej zbroi

W trakcie trwania pokazu Hammera, Vanko przejął zdalną kontrolę zarówno nad dronami jak i zbroją Rhodesa atakując za ich pomocą Iron Mana. W trakcie całego starcia koordynował poczynania maszyn zaprogramowanych na zniszczenie Starka, ale kiedy Czarna Wdowa włamała się do jego kryjówki i przedarła się przez ochronę, przywdział swój nowy strój Whiplasha i wyruszył do parku Flushing.

Na miejscu Iron Man i War Machine już na niego czekali. Podczas walki, jego elektryczne bicze dawały Rosjaninowi przewagę nad parą bohaterów. Za ich pomocą Vanko zdołał chwycić obu mężczyzn i jednocześnie razić ich elektrycznością, lecz mimo to Tony z Rhodesem kierując na Whiplasha swoje wiązki repulsorowe spowodowali potężną eksplozję, która zniszczyła zboję ich wroga. Ciężko ranny i umierający Vanko zdołał jeszcze wyjawić, że wszystkie jego drony mają wbudowany system autodestrukcji, który wysadzi cały park w powietrze. Tony i Rhodey natychmiast oddalili się z parku, a zaraz po tym Vanko zginął w eksplozji własnej zbroi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki