FANDOM

Abomination
Abomination.jpeg
Imię i nazwisko

Emil Blonsky

Rasa

Człowiek

Obywatelstwo

Rosjanin / Brytyjczyk

Data urodzenia

1971 lub 1972

Miejsce urodzenia

ZSRR

Przynależność

Armia Brytyjska (dawniej)

Tożsamość

Znana nielicznym

Moralność

Zła

Aktor

Tim Roth

Status

Więzień

Emil Blonsky to zasłużony, brytyjski żołnierz pochodzenia rosyjskiego, który pod rozkazami generała Rossa próbował schwytać Hulka. Po tym jak przyjął zastrzyki z serum superżołnierza oraz krwią Bannera zaczął mutować i przemienił się w odrażającego Abominationa.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Emil Blonsky urodził się w Rosji, lecz dorastał w Anglii, gdzie służył w Królewskiej Piechocie Morskiej.

Pogoń za HulkiemEdytuj

Gdy generał Ross zlokalizował położenie Bannera, Blonsky’emu przydzielono grupę żołnierzy, których ze względu na swoje doświadczenie w walce poprowadził do ataku na naukowca.

BlonskySeesHulk-TIH.png

Blonsky ściga Bannera

Jego oddział próbował podejść Bannera z zaskoczenia, lecz plan się nie powiódł. Po pościgu wąskimi uliczkami faweli, ludzie Blonsky’ego zdołali okrążyć go w pobliskiej rozlewni napojów, jednak wtedy do akcji wkroczył Hulk. Nie spodziewając się takiego obrotu zdarzeń, Blonsky i jego ludzie ponieśli porażkę, a Banner zdołał zbiec.

Serum superżołnierzaEdytuj

Po powrocie do Rossa, Blonsky wyjaśnił mu, że plan zawiódł gdyż do walki włączyło się niezidentyfikowane monstrum. W odpowiedzi generał wyjaśnił mu, że owe monstrum to w rzeczywistości Banner, który uległ wypadkowi podczas próby odtworzenia serum superżołnierza. Blonsky zainteresowany tym projektem wyraził chęć uczestnictwa w podobnym eksperymencie, tak aby stać się lepszym żołnierzem i móc ponownie skonfrontować się z Hulkiem. W ten sposób Blonsky otrzymał dwa zastrzyki z eksperymentalnym serum podobnym do tego, które w czasie wojny przyjął Kapitan Ameryka.

Po zabiegu Rosjanin ponownie wziął udział w zasadzce na Bruce’a Bannera na Uniwersytecie Culver. Dzięki zwiększonej sile, szybkości i zwinności z łatwością dotrzymywał kroku Hulkowi, jednak nie był w stanie wyrządzić olbrzymowi żadnej krzywdy. Gdy reszta oddziału Rossa poniosła porażkę, Blonsky wbrew rozkazom sprowokował Hulka, by ten pokazał na co go stać. W odpowiedzi Banner wymierzył mu potężnego kopniaka, który odrzucił Rosjanina na kilkanaście metrów i roztrzaskał jego ciało o drzewo. Żołnierz w stanie krytycznym trafił do szpitala, jednak dzięki wcześniejszej kuracji serum seuperżołnierza, w przeciągu kilkudziesięciu godzin wrócił do pełnej sprawności i był gotów na trzecie starcie.

Przed kolejną misją, Blonsky otrzymał kolejną dawkę serum, jednak spowodowała ona, że szkielet żołnierza zaczął się deformować.

MutacjaEdytuj

BlonskyTransformation-TIH.png

Blonsky zaczyna się przemieniać

Następnie Blonsky wraz z resztą oddziału poleciał do Nowego Jorku, by tam schwytać Bannera. Po udanym aresztowaniu naukowca, żołnierz zdeterminowany posiąść moc Hulka, rozkazał Samuelowi Sternsowi, by przetoczył mu zsyntezowaną krew Bannera i uczynił go tak potężnym jak Hulk. Sterns nie wiedząc jakie substancje do tej pory przyjął Blonsky strzegł go, że taka mieszanka może okazać się odrażająca. Rosjanin pozostał jednak

niewzruszony i grożąc naukowcowi bronią rozkazał mu przystąpić do działania. Po przetoczeniu krwi Bannera i napromieniowaniu falami gamma, Blonsky zaczął mutować i przemieniać się w odrażającego potwora, który zaatakował Sternsa oraz zniszczył jego laboratorium. W wyniku jego działania próbka krwi Bannera spłynęła do otwartej rany w głowie naukowca, powodując, że i on zaczął się zmieniać.

Starcie w HarlemieEdytuj

Obdarowany siłą większą niż sam Hulk, Abomination zaczął siać chaos na ulicach Harlemu szukając godnego mu przeciwnika. Banner dowiedziawszy się o tym, doszedł do wniosku, że tylko on może go powstrzymać. Za zgodą generała Rossa wyskoczył z helikoptera, którym był przewożony i na chwilę przed zderzeniem z ziemią zamienił się w Hulka.
Avengers-tim-roth-the-abomination.jpg

Abomination w akcji

Nawiązała się brutalna walka pomiędzy dwoma olbrzymami, w której Abomination zdawał się zyskiwać przewagę. Generał Ross postanowił pomóc Hulkowi i rozkazał otworzyć ogień w kierunku Blonsky’ego. Rozwścieczony Abomination skoczył na helikopter, którym leciał

generał i strącił go na ziemię. Po kolejnej potyczce z Hulkiem, Blonsky wziął ogromny stalowy łańcuch i robiąc zamach chciał zakończyć życie generała i jego córki . Hulk widząc, że Betty grozi niebezpieczeństwo zdołał rozbroić swojego przeciwnika i użyć łańcucha, aby udusić Abominationa. Gdy Rosjanin zaczął opadać z sił Betty rozkazała Hulkowi go oszczędzić. Banner zwolnił uścisk i pchnął ciało ledwo żywego Blonsky’ego pod nogi Rossa.

FilmyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki